본문 바로가기

Open Positions

|취업컨설팅| Dell International 신입 채용(~2/13)

Dell International

Inside Product Specialist 신입사원 채용

접수기간: 2/10~2/13 17:00

 

회사소개

델 인터내셔널㈜는 세계 최고의 종합 IT 기업인 Dell의 한국지사로 1995년에 설립되었습니다. 델은 현재 PC, 노트북, 서버, 스토리지, 네트워크 등을 포함하는 하드웨어 사업은 물론, 소프트웨어와 기업의 IT투자 전반에 대한 컨설팅부터 솔루션 판매 및 사후 관리에 이르기까지 기업 고객의 모든 니즈를 충족시켜주는 end-to-end 솔루션 파트너로 자리매김하고 있다. 델의 이러한 성장전략과 함께 고객의 성공에 기여하고 나아가 역량있는 핵심 인재로 거듭날 수 있는 준비된 IT 인재를 모집합니다. 델과 함께 한국은 물론 세계 IT시장의 주역이 되시길 바랍니다.

 

담당업무

● IT 기술컨설팅, IT기술 영업

 

응시자격

● IT 관련 전공자로 경력무관

우대사항

「국가유공자예우및지원에 관한 법률」에 의한 취업보호 대상자

「장애인고용촉진및직업재활법」 2 1호의 규정에 의한 장애인

 

전형절차

원서접수 → 서류전형 1차면접 → 2차면접 → 최종합격자발표 3월말 입사예정

 

채용일정

접수기간 : 2/10()~2/13() 오후 5:00

접수방법 :YeonJung_Oh@Dell.com

구비서류 : /영문 이력서 및 기타 자격관련사항 증빙서류

E-mail 또는 개별연락으로 서류전형 결과 통보예정

 

기타사항

이후일정은 합격자에 한하여 개별 통보합니다.

지원서 기재사항이 사실과 다른 것으로 판명될 경우 합격 또는 채용이 취소됩니다.

링크지원자를 위한 Dell 약속

링크 : Dell 채용사이트- Dell Talent Community) (채용 사이트 접속하여 Profile 등록후 Job Alert 설정 가능)

 

 

Summary of Open Job

Job title: Inside Product Specialist (IT 컨설팅, IT영업)

Hiring Team: Enterprise Solution Group

 

Summary of Job Description

Provides pre-sales technical support to the inside sales teams during the sales process. Accountable for delivering technical solutions, products, and /or services that address customer needs of varying complexity (via telephone, chat, web, or e-mail); or working with subject matter expert to address a solution of even higher complexity.

 

Principal Accountability

Provides product or BU specific expertise.

Responsible for selling a defined set of products and services.

May own account sets and/ or be called into accounts as opportunities are identified.

Acts as a technical resource to support the sales organization to meet and/or exceed their objectives.

Identifies customer needs/ requirements, and recommends the appropriate products and solutions.

Remains up-to-date on new product, technology, and services offerings.

 

Qualification

Excellent communication and collaboration skills

Demonstrates initiative and good judgment in resolving issues effecting customer satisfaction.

Works effectively and efficiently under time constraints and high stress/pressure environments.

BA degree in IT Major

Industry certification and English proficiency is preferred.

 

문의사항: 델인터내셔널() 인사부 오연정부장 (yeonjung_oh@dell.com)

              02-2194-6125